موسسه حقوقی سامان

موسسه حقوقی سامان افتخار دارد با استفاده از تیمی مجرب در زمینه کلیه امور حقوقی , شرکتها و موسسات فعالیت نماید.

موسسه حقوقی سامان

موسسه حقوقی سامان افتخار دارد با استفاده از تیمی مجرب در زمینه کلیه امور حقوقی , شرکتها و موسسات فعالیت نماید.

انواع دسته بندی ثبت شرکت ها

 انواع دسته بندی ثبت شرکت ها

انواع شرکت های سهامی

1.      شرکت سهامی عام

شرکتی است که موسسین آن قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تأمین می کنند (ماده 4 ل. ا. ق. ت)

2.      شرکت سهامی خاص

شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تأسیس منحصراً توسط موسسین تأمین گردیده است. این گونه شرکت ها شرکت سهامی خاص نامیده می شوند (ماده 4 ل. ا. ق. ت)

منظور از موسسین اشخاصی هستند که در راه اندازی شرکت پیشقدم هستند (خواه آن را شخصاً انجام دهند یا توسط وکیل) آنان بعد از تشکیل شرکت عنوان موسس را از دست می دهند.

در شرکت سهامی عام عبارت: «شرکت سهامی عام» و در شرکت سهامی خاص عبارت «شرکت سهامی خاص» باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بلافاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی ها شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

 

ویژگی های ثبت شرکت سهامی عام

1.      قبل از تشکیل شرکت قسمتی از سرمایه شرکت با صدور «اعلامیه پذیره نویسی» در اختیار عموم قرار می گیرد تا اشخاص با مراجعه به بانک ها به خرید آن اقدام نمایند. انجام تعهد پذیره نویسی تنها به وسیله پرداخت نقدی ممکن است.

2.      سرمایه شرکت از 000,000,5 ریال نباید کمتر باشد.

3.       هیأت مدیره شرکت و تعداد شرکا کمتر از 5 نفر نخواهند بود (نظریه مشورتی شماره 786/7 - 8/2/1382 اداره حقوقی قوه قضائیه)

4.      شرکت سهامی عام می تواند «اوراق قرضه» منتشر نماید.

5.      شرکت می تواند سهام خود را برای فروش در بورساوراق بهادار و بانک ها عرضه نماید.

6.      در شرکت سهامی عام نقل و انتقال سهام منوط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی نمی باشد.

7.       مبلغ اسمی هر سهم نباید از 000,10ریال بیشتر باشد.

8.      بازرسان شرکت باید دارای شرایط مخصوصی باشند و انتخاب آنان باید از ناحیه کمیسیون ویژه صورت گیرد.

 

مراحل تشکیل و ثبت شرکت سهامی عام

1.      مرحله پذیره نویسی:

پذیره نویسی یک عمل حقوقی است که به موجب آن شخص تعهد می کند با تأمین قسمتی از سرمایه شرکت در حدود مبلغی برآورده شده در شکرت سهامی عام شریک شود.

مدارک لازم جهت ارائه به ثبت شرکت ها و اخذ اجازه پذیره نویسی: بر طبق ماده 7 ل. ا. ق. ت دو نسخه از اظهار نامه باید به امضای موسسین شرکت برسد همچنین باید دو نسخه از طرح اساسنامه و طرح اعلامیه پذیره نویسی بر طبق مواد 8 و 9 ل. ا. ق. ت تهیه گردد.

همچنین گواهی بانک مبنی بر پرداخت 35 درصد از 20درصد سرمایه شرکت سهامی عام و در صورتی که تعهد موسسین غیر نقد باشد باید عین مدارک مالکیت در همان بانک تودیع و گواهی بانک به مرجع ثبت شرکت¬ها ارائه شود. ضمناً نام روزنامه کثیر الانتشاری که هر گونه دعوت و اطلاعیه بعدی تا تشکیل مجمع عمومی موسس منحصراً در ان منتشر خواهد شد نیز ارائه گردد. سپس مرجع ثبت شرکت ها پس از مطالعه اظهارنامه و ضمائم آن و تطبیق مندرجات آن ها با قانون، اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی را صادر خواهد نمود.

اعلامیه پذیره نویسی باید توسط موسسین در جراید آگهی گردیده و نیز در بانکی که تعهد سهام نزد آن صورت می گیرد در معرض دید علاقه مندان قرار داده شود.

ظرف مهلتی که در اعلامیه پذیره نویسی معین شده است علاقه مندان به بانک مراجعه و ورقه تعهد سهام را امضاء و مبلغی را که نقداً باید پرداخت شود تأدیه و رسید دریافت خواهند کرد. امضای ورقه تعهد سهم به منزله قبولی تمام اساسنامه و مفاد آن خواهد بود.

2. مرحله بعد از پذیره نویسی شرکت سهامی عام و انجام آن:

مجمع عمومی موسس با احراز پذیره نویسی کلیه سهام شرکت و تأدیه مبالغ لازم و شور درباره اسانامه شرکت و تصویب آن، اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت را انتخاب می کنند. مدیران و بازرسانت شرکت باید کتباً قبول سمت نمایند. قبول سمت به خودی خود دلیل بر این است که مدیر و بازرس با علم به تکالیف و مسئولیت های سمت خود عهده دار آن گردیده اند. از این زمان شرکت تشکیل شده محسوب می شود. (ل. ا. ق. ت اصلاحی 1353)

هر گونه دعوت و اطلاعیه برای صاحبان سهام تا تشکیل مجمع عمومی سالانه باید در دو روزنامه کثیر الانتشار منتشر شود یکی از دو روزنامه به وسیله مجمع عمومی مؤسس و روزنامه و دیگر از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می شود.

اساسنامه ای که به تصویب مجمع عمومی موسس رسیده به ضمیمه صورت جلسه مجمع و اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان جهت ثبت شرکت به مرجع ثبت شرکت تسلیم خواهد شد.

در صورتی که تا 6 ماه از تاریخ تسلیم اظهار نامه، شرکت به ثبت نرسد به درخواست هر یک از موسسین یا پذیره نویسان، گواهی نامه ای حاکی از عدم ثبت از ناحیه مرجع ثبت شرکت ها صادر و به بانکی که تعهد سهام در ان به عمل آمده ارسال می دارد تا وجوه پرداختی را مسترد دارند. در این صورت هر گونه هزینه ای که برای تأسیس پرداخت شده باشد به عهده موسسین خواهد بود.

به موجب ماده 25 قانون بازار اوراق بهادار مصوب 10/8/1384؛ برای ثبت شرکت سهامی عام یا افزایش سرمایه آن ها و اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی توسط مرجع ثبت شرکت ها، مجوز سازمان بورس الزامی می باشد.

 

تعریف سهم در ثبت شرکت ها :

سرمایه هر شرکت سهامی به قطعاتی تقسیم می شود که هر یک از آن ها را سهم می گویند ورقه سهم سند قابل معامله ای است که نماینده تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی دارا می باشد.

22890120

مشاورین ثبت سامان

 

ثبت شرکت اتباع خارجی


فرایند ثبت شرکت اتباع خارجی

مشارکت ایرانی و خارجی

چنانچه شریک خارجی فرد یا افرادی  باشد بیشترین مقدار سهم آنها چهل و نه درصد می باشد . این مورد بعد از تصویب لایحه قانونگذاری به لحاظ موارد به وجود آمده در کشور اسرائیل و فلسطین به وجود آمده است در نهایت افراد غیر ایرانی می توانند برای ثبت شرکت در ایران دست به کار شوند اما میزان سهم آنها می تواند در بیشترین مقدار چهل و نه درصد سهام باشد.

برای انجام پذیرفتن  قرارداد شرکت های اتباع خارجی با وزارتخانه ها و موسسات دولتی لازمه ی انجام پذیرفتن قرارداد این است که شرکت اتباع خارجی در کشور خودش نیز قانونی باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خارجی با افراد یا شرکت ایرانی :

ترجمه و کپی از کلیه ی صفحات گذرنامه فرد غیر ایرانی به گونه که نامبرده دارای مهر ویزای ایران باشد.

زیر اوراق ثبت شرکتهای ایران توسط اشخاص خارجی امضا شود

مقرر نمودن میزان سرمایه شرکت طوری که که کمتر از 10،000 دلار امریکا نباشد.

در صورتیکه شریک خارجی شرکت باشد همچنان حداکثر میزان سهم ایشان چهل و نه درصد می باشد مگر اینکه اداره سرمایه گذاری اتباع خارجی با داشتن مقدار سهام بیش از چهل و نه درصد موافقت کند که لازمه این موافقت پس از ثبت شرکت ایرانی به مقدار چهل و نه درصد خارجی و پنجاه و یک درصد ایرانی دارای صلاحیت بررسی و اجرا می باشد.

 

 

مدارک مورد نیاز  برای ثبت شرکت به گونه ای که شریک غیر ایرانی شرکت باشد:

1.       ترجمه و اصل اساسنامه شرکت خارجی

2.      ترجمه و اصل سوگند نامه شرکت خارجی

3.     ترجمه و اصل اظهارنامه ثبت شرکت خارجی

4.     ترجمه گواهی ثبت شرکت خارجی در کشور متبوع

5.     ترجمه و اصل موافقت نامه فی مابین شرکت ایرانی و غیر ایرانی بر پایه ایجاد و ثبت شرکت جدید در ایران

6.      دو نامه معرفی نامه ترجمه و اصل

معرفی تنها یک نماینده جهت عضویت در هیات مدیره در شرکت در حال تاسیس و حضور در مجامع و جلسات هیات مدیره آن نیاز به یاداوری است که هر شرکت می تواند فقط یک نماینده جهت شرکت درحال تاسیس معرفی نماید.

ترجمه و اصل اختیار و وکالت با حق توکیل به غیر ، به وسیله شرکت خارجی به نماینده شرکت به گونه ای که در تمامی موارد نماینده اختیار تام داشته باشد.

سرمایه شرکت ایرانی می بایست مطابق با پنجاه و یک درصد  سرمایه شرکت خارجی باشد و سرمایه شرکت در شرف تاسیس متشکل از مجموع سرمایه دو شرکت ایرانی و خارجی می باشد.

امضائ نماینده و مهر شرکت خارجی در زیر اوراق ثبت شرکت در حال تاسیس که از طرف شرکت سمائ در اختیار شما گذاشته می شود.

اساسنامه ها ساخته شده از دو بخش خارجی و ایرانی می باشد که در زیر بخش لاتین نماینده شرکت خارجی و در زیر اوراق قسمت فارسی شرکا ایرانی امضا می کنند.

چنانچه دوشرکت ایرانی و خارجی هدف و نیت مشارکت و جوینت ونچر داشته باشند تمامی فرایند آن مانند یازده مورد بالا می باشد با این فرق که اوراق ایرانی نیازی به ترجمه ندارد و بعد از ثبت مراحل در واحد دارائی قمست اتباع خارجه دارد که در صورت نیاز به استفاده از تسهیلات مشارکت مطالب را با شرکت سما در میان بگذارید.

ثبت شرکت به وسیله اتباع خارجی در ایران

در ارتباط با فعالیت شرکت های خارجی در ایران پس از انقلاب اولین قانونی که به سریع به ذهن وارد  می شود،

اصل 81 قانون اساسی می باشد که مصوب می دارد: دادن امتیاز برپایی شرکت ها و موسسات در کارهای  تجاری ، صنعتی و کشاورزی و معادن به خارجیان کاملا  ممنوع است! با توجه به نیاز کشور به سرمایه گذاری شرکت ها و اتباع خارجی ، این سوال به وجود می آید که از چه راهی این نیاز با این بند قانون اساسی قابل جمع می باشد؟

 

شورای نگهبان در نظریه تاریخ 1360/2/2 خود اعلام داشت : شرکت های خارجی که با واحدهای دولتی ایران قرارداد قانونی برقرار نموده اند می توانند برای انجام امور قانونی و فعالیت های خود در حدود قراردادهای انجام پذیرفته  شده طبق ماده 3 قانون ثبت شرکت ها ، به ثبت شعب خود در ایران اقدام کنند و این امر با اصل قانون اساسی مغایرتی ندارد.

چنانچه شریک خارجی فرد یا افراد باشد بیشترین مقدار سهم ایشان 49 % می باشد .


 نحوه ثبت شعبه شرکت خارجی

در صورتیکه شرکت اتباع خارجی ثبت شده درایران درخواست برپایی شعبه رانیز داشته باشد میبایستی اظهارنامه ثبت به فارسی سواد مصدق سند ثبت خود شرکت در ایران و سواد مصدق از اختیارنامه نماینده که مدیر شعبه است را ارایه بدهد. (ماده ٨ اظهارنامه).

تبصره - ممکن است درخواست ثبت شعبه درضمن درخواست ثبت خود شرکت به عمل آید دراین صورت تقدیم سواد مصدق سند ثبت خود شرکت لازم نخواهد بود.

 

قوانین جزائی

افرادی که به عنوان نمایندگی یا مدیریت شرکتهای اتباع خارجی در ایران دست  به امور تجارتی یا صنعتی یا مالی زده و قبل از پایان زمان مقرر،  درخواست ثبت نکنند به تقاضای دادستان بدایت و به حکم محکمه ابتدائی تهران محکوم به دیرکرد پس از صدور حکم متخلف را به تادیه پنج الی پنجاه تومان محکوم خواهد کرد و هر‌گاه حکم قطعی شده و تا سه ماه پس از تاریخ اعلام آن تخلف ادامه پیدا کند دولت از عملیات نماینده یا مدیر شرکت متخلف ممانعت خواهد نمود. ماده ۵ قانون ثبت شرکت‌ها.

اگر نماینده یا مدیر شعبه هر شرکت خارجی پیش از ثبت به سمت نمایندگی یا مدیریت شعبه شرکت درایران دست به عملیات تجارتی یا صنعتی یا مالی بزند محکوم به جریمه نقدی خواهد شد.

بنابراین تنها نکته و درخواست دادستان تهران باعث بکار بستن مجازات مقرر نسبت به تخلف عدم ثبت شرکت خارجی می‌باشد.

 

 22890120

مشاورین ثبت سامان

تفاوت و شباهتهای ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت مسئولیت محدود، شرکت تضامنی

تفاوت و شباهتهای ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت مسئولیت محدود

1.            شرکتهای سهامی خاص حداقل با 5 عضو(3 سهامدار و 2 بازرس )تشکیل اما شرکتهای مسئولیت محدود حداقل با 2 عضو تشکیل میشوند .

2.            ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص با حداقل سرمایه یک میلیون ریال قابل ثبت میباشد .

3.            انتخاب بازرس در ثبت شرکت سهامی خاص الزامی بوده اما در شرکت مسئولیت محدود اختیاری است .

4.          در ثبت شرکت مسئولیت محدود اعضا هیات مدیره به مدت نامحدود تعیین میشوند اما در ثبت شرکت سهامی خاص هر دوسال یکبار اعضا هیات مدیره نیاز به تمدید داشته و بازرسین هر سال میبایست تمدید شوند .

5.      در ثبت شرکت سهامی خاص انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی دعوت الزامی بوده اما در ثبت شرکت مسئولیت محدود اختیاری است .

6.          سرمایه در ثبت شرکت سهامی خاص منقسم سهام بوده اما در ثبت شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به سهام تقسیم نمیگردد و شرکا هر یک تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول و مقروض میباشند .

ثبت شرکت تضامنی

ثبت شرکت تضامنی تحت اسم مخصوص جهت انجام  امر تجارت بین حداقل دو نفر عضو یا شریک تشکیل میشود هر یک از اعضا به تنهایی مسئول پرداخت دیون شرکت میباشد .

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص عبارتند از :

الف.نسخه اظهارنامه ثبت شرکت

ب . جلد اساسنامه ثبت شرکت

پ .  نسخه صورتجلسه مجمع عمومی

ت .   نسخه صورتجلسه هیات مدیره

ث . مدارک شناسایی اعضا

ج.      ارائه فیش 35 درصد سرمایه

چ.    ارائه نامه عدم سو پیشینه برای همه اعضا اعم از بازرس

مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود و تضامنی

الف . نسخه تقاضانامه ثبت شرکت

ب .  نسخه شرکتنامه ثبت شرکت

پ .  نسخه اساسنامه ثبت شرکت

ت . نسخه صورتجلسات مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره

ث . مدارک شناسایی شرکا و مدیران

ج.      ارائه مجوزهای لازم بنا به ضرورت

چ.      ارائه نامه عدم سو پیشینه همه اعضا

 22890120

مشاورین ثبت سامان

پلمپ دفاتر

 

 

پلمپ دفاتر

پلمپ دفاتر چیست ؟

هر موسسه و هر شرکت و هر سازمانی که مشمول قوانین مالیات باشد بایستی از سازمان امور مالیاتی دفاتر قانونی خود را جهت تحریر کلیه فعالیت های مالی خود تحویل بگیرد .

این دفاتر پلمپ که به دفاتر قانونی معروف هستند , کلیه شرکتها با توجه به دستور العمل ها و آئین نامه تحریر دفاتر قانونی کلیه عملیات مالی خود را بایستی به ترتیب وقوع به صورت خوانا و بدون خط خوردگی و تراشیده شدن و لاک گیری در این دفاتر بنویسند و در انتهای سال مالی و زمانی که می خواهند اظهار نامه مالیاتی را تحویل دهند دفاتر پلمپ شده ای را هم که نوشته اند برای استناد به دارایی تحویل می دهند.

این دفاتر پلمپ برای مشخص نمودن فعالیت های مالی سالیانه شرکت, ثبت شرکت , بصورت اجباری تخصیص داده می شود.

سازمان امور مالیاتی کشور میتواند به منظور نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالیاتی هیات هایی مرکب از سه نفر را جهت بازدید و کنترل دفاتر قانونی مودیان مالیاتی طبق آیین نامه ای که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد بود اعزام نماید. در صورتی که مودی از ارائه دفاتر خودداری نماید با موافقت هیات مذکور در بند (3) وکیل - ماده 97 این قانون درآمد مشمول مالیات سال مربوط از طریق علی الراس تشخیص خواهد شد.

تبصره:هیات های موضوع این ماده می توانند حسب تجویز سازمان امور مالیاتی کشور کلیه دفاتر و اسناد و مدارک مالی مودیان را اعم از این که مربوط به سال مراجعه یا سنوات قبل باشند به منظور کسب اطلاعات لازم و ارائه آن به اداره امور مالیاتی ذیربط مورد بازرسی قرار دهند و یا در صورت لزوم دفاتر و اسناد و مدارک سنوات قبل را در قبال ارائه رسید به اداره امور مالیاتی ذیربط منتقل نمایند.

آیا پلمپ دفاتر الزامیست ؟

بله زیرا جزء قوانین می باشد و در صورت عدم انجام آن جریمه مالیاتی می شویم.

عدم صدور صورتحساب ، عدم درج شماره اقتصادی ، استفاده از شماره اقتصادی خود برای دیگران یا برعکس ، مسئولیت تضامنی +10درصد مبلغ مورد معامله که بدون رعایت ضوابط این ماده صورت گرفته باشد را در بر دارد.

آیا شرکتی که کار نمی کند باید دفتر پلمپ کند؟

بله حتما – تمامی شرکت ها موظف به دریافت دفاتر مالی خود هستند و برای اینکه عدم فعالیت خود را به اداره مالیات (دارایی) اعلام نمایند باید دفاتر پلمپ شده خود را بصورت خالی تسلیم آن اداره محترم کنند)

زمان دقیق پلمپ دفاتر

جهت تسلیم نمودن اظهارنامه مالیاتی در تیرماه هر سال باید اواخر سال قبل اقدام به اخذ پلمپ دفاتر قانونی کرده باشید.

مدارک مورد نیاز  پلمپ دفاتر :

1.      کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضاء هیئت مدیره

2.      کپی روزنامه رسمی تاسیس

3.      کپی روزنامه آخرین تغییرات

4.      مهر شرکت

22890120

منبع : پلمپ دفاتر

ثبت مادرید

 

ثبت مادرید

 

  تاریخچه کنوانسیون پاریس درخصوص حمایت از مالکیت صنعتی نشان می دهد که به منظورحمایت از علائم تجارتی درسطح بین المللی به موجب کنوانسیون مزبور صاحب علامت (شخص حقیقی یا حقوقی) میبایست بطور جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبانهای گوناگون با پرداخت هزینه های متفاوت و صرف زمان طولانی، تودیع نماید.

 

به همین منظور جهت سهولت در روند ثبت بین المللی و تحصیل حقوق ناشی از آن تعدادی از کشورهای عضوکنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی را جهت حمایت از مالکیت صنعتی در راستای کنوانسیون مزبور تشکیل داده و درآن سیستم مادرید را بعنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجارتی تصویب نمودند.

این سیستم شامل دو معاهده  می باشد : موافقتنامه مادرید مورخ 1891 و پروتکل مرتبط با آن مصوب 1989 و همچنین آئیننامه مشترک. سیستم ثبت مادرید  دارای 85 عضو متشکل از کشورها و دفاتر منطقه ای میباشد.

نکته ی قابل توجه اینکه درخواست ثبت بین المللی تنها" از طریق دفاتر مالکیت صنعتی کشورهای عضو سیستم مادرید امکان پذیر بوده و منوط به ثبت در کشور مبداء می باشد.

 

تعریف علامت تجاری(Trademark) 

یک علامت تجاری ، مشخصه ای است که خدمات و یاکالاهای مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی را متمایز مینماید. منشاء آن به زمانهای قدیم برمیگردد یعنی زمانی که هنرمندان  و صنعتگران  امضاء و یا مهر مخصوص خود را بر روی آثار یا محصولات هنری خود میگذاردند. در طول سالیان این علامتها سیر تکاملی خود را به سوی ثبت علائم تجاری امروزی طی کرده اند. این سیستم به مصرف کنندگان کمک میکند تا خدمات  یاکالا مورد نیاز خود را براساس علامت تجاری خاصی که طبیعت و یا کیفیت آن خدمت  و محصول را مشخص میکند انتخاب و خریداری نمایند.

 

مزایا و کاربرد علامت تجاری

 

مالک علامت تجاری او را از حمایتهای قانونی برخوردار میسازد ، مالک میتواند برای متمایز نمودن  خدمات کالا خود از آن استفاده نموده و یا در ازاء دریافت وجه، شخص دیگری را مجاز به استفاده از این علامت خاص بنماید. در واقع حق استفاده انحصاری از علامت ثبت شده جهت استفاده بر روی محصولات و خدمات موردنظر و یا ارائه  مجوز استفاده از آن به دیگری، صرفا" در اختیار صاحب علامت میباشد. دوره حمایت از علامت تجاری 10 سال است که میتوان آن را با پرداخت هزینه های پیش بینی شده در مقررات به دفعات نامحدود ، تمدید نمود.

 

حمـــــایت از علائم تجارتی به سبب شهرت و منافع مادی حاصله از آنها موجب تشویق صاحبان این حقوق به انجام اقدامات مبتکرانه و شجاعانه درسطح جهان میگردد . همچنین ممانعت از رقابتهای غیرقانونی و ناعادلانه از قبیل جعل علامت تجاری مشابه برای خدمت و یا محصول نامرغوب و متفاوت را در بردارد. حمایت ازعلایم تجاری توسط دادگاه صورت میگیرد به طوریکه دراکثر نظامهای قضایی، دادگاهها قادرخواهند بود مانع از تخلفات انجام شده بر روی علایم تجاری شوند.

 

به مفهوم کلی تر علایم تجاری، از طریق به رسمیت شناختن خدمات یا کالا خاص و در برداشتن منافع  مالی درسطح جهان، موجب کارآفرینی و ارتقا ابتکار عمل میگردند. حمایت از علایم تجاری موجب  جلوگیری از رقابتهای غیرمنصفانه تجاری به شکل تولیدکالا ی تقلبی و استفاده از علایم مشخصه تجاری برای فروش محصولات باکیفیت پایین صورت میگردد. این نظام به افرادی که صاحبسرمایه و  مهارت هستند کمک مینماید تا خدمات و کالا خود را به روشی منصفانه تولیدکرده و بفروشند که در نتیجه تجارت بین المللی را نیز تسهیل مینماید.

 

حمایت از علائم تجاری این فرصت را برای کسانی که دارای تجربه و مهارت کافی هستند فراهم مینماید تا در منصفانه ترین شرایط ممکن به بازاریابی و تولید کالاها و خدمات خود پرداخته و بدین ترتیب امکان تجارت بین المللی برایشان تسهیل گردد ، همچنین درمصرف کننده ایجاد اعتماد جهت تعیین حقوق ناشی از انتخاب وی می نماید.

22890120

منبع: ثبت مادرید