موسسه حقوقی سامان

موسسه حقوقی سامان افتخار دارد با استفاده از تیمی مجرب در زمینه کلیه امور حقوقی , شرکتها و موسسات فعالیت نماید.

موسسه حقوقی سامان

موسسه حقوقی سامان افتخار دارد با استفاده از تیمی مجرب در زمینه کلیه امور حقوقی , شرکتها و موسسات فعالیت نماید.

وظایف هیات مدیره در ثبت شرکتها (بخش اول)


وظایف هیات مدیره در ثبت شرکتها (بخش اول) :

1.دعوت اعضا

طبق ماده 120 قانون تجارت، رئیس هیات مدیره علاوه بر دعوت و اداره جلسات هیات مدیره موظف است که مجامع عمومی صاحبان سهام را در مواردی که هیات مدیره مکلف به دعوت آنها می‌باشد دعوت نماید.

2.تنظیم صورتجلسه

طبق ماده 123 قانون تجارت، برای هر یک از جلسات هیات مدیره باید صورتجلسه‌ای تنظیم و لااقل به امضا اکثریت مدیران حاضر در جلسه برسد. در صورتجلسات هیات مدیره نام مدیرانی که حضور دارند یا غایب می‌باشند و خلاصه‌ای از مذاکرات و همچنین تصمیمات متخذ در جلسه با قید تاریخ در آن ذکر می‌گردد. هر یک از مدیران که با تمام یا بعضی از تصمیمات مندرج در صورتجلسه مخالف باشد نظر او باید در صورتجلسه قید شود.

3.انتخاب مدیر عامل در ثبت شرکتها

طبق ماده 124 قانون تجارت، هیات مدیره باید اقلا یک نفر شخص حقیقی را به مدیریت عامل شرکت برگزیند و حدود اختیارات و مدت تصدی و حق الزحمه او را تعیین کند در صورتی که مدیر عامل عضو هیات مدیره باشد دوره مدیریت عامل او از مدت عضویت او در هیات مدیره بیشتر نخواهد بود. مدیر عامل شرکت نمی‌تواند در عین حال رئیس هیات مدیره همان شرکت باشد مگر با تصویب سه چهارم آراء حاضر در مجمع عمومی.

تبصره- هیات مدیره در هر موقع می‌تواند مدیر عامل را عزل نماید.

4.ممنوعیت مدیر عامل بودن بیش از یک شرکت

ماده 126 قانون تجارت، اشخاص مذکور در ماده 111 (دارا نبودن شرایط مدیریت) نمی‌توانند به مدیریت عامل شرکت انتخاب شوند و همچنین هیچ کس نمی‌تواند در عین حال مدیریت عامل بیش از یک شرکت را داشته باشد. تصمیمات و اقدامات مدیر عاملی که بر خلاف مفاد این ماده انتخاب شده است در مقابل صاحبان سهام و اشخاص ثالث معتبر و مسئولیت‌های سمت مدیریت عامل شامل حال او خواهد شد.

02122890120

مشاورین ثبت سامان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.