- دوماه از مرحله تکمیل مدارک و شروع به کار
- چهار ماه و نیم تا صدور پروانه 10 ساله اولیه
تمام مراحل اجرایی همانند ثبت اولیه برند (علامت تجاری) است و همان هزینه را در بر دارد.
چارت ثبت علامت تجاری
نکاتی که برای ثبت برند باید
- بر خلاف تصور عامه مردم علامت تجاری مشمول هیچگونه مالیاتی نمی باشد.
- علامتی که در کشور دیگری ثبت شده است در صورتی که ثبت بین المللی شده باشد نمیتوانید در ایران نیز آن را ثبت کنید و در صورت ارجاء آن به ثبت پرونده رد خواهد شد.
- علامت تجاری میتواندهم نماد شرکت باشد هم اسم شرکت.
- ضمانت میکند که مشتریان بتوانند محصول ها و کالا ها را از هم متمایز کند.
- این حق را به شرکت ها میدهد که کالاهایشان را نبست به هم متفاوت کند.
- وسیله ای برای بازاریابی و پایه ای برای مشهور شدن شرکتها میشود.
- به افراد ثالت این اجازه را میدهد که از علامت تجاری استفاده کنند و درآمد از محل حق امتیاز ها میباشد.
- ز اجزاء لازم توافقنامه های اعطای نمایندگی میباشد.
- امکان دارد از اموال دارای ارزش درآمد باشد.
- علامت تجاری به شرکت ها را انگیزه می دهد که برای بهبود بخشیدن و حفظ کیفیت کالاهای خود تلاش و سرمایه گذاری کنند.
- امکان دارد برای اعضای وام مفید باشد.
- کپی کارت ملی و شناسنامه افرادی که قصد انتقال علامت را دارند.
- امضا وکالت نامه وکیل در موسسه جهت پیگیری صلح علامت
- ارایه اصل تصدیق نامه
- در صورت شرکتی بودن ،آگهی ثبت شرکت و تغییرات ضمیمه مدارک شود
- ارایه اصل سند صلح
- -جهت انتقال علامت تجاری ثبت شده نیاز به تنظیم سند رسمی صلح در دفاتر اسناد رسمی می باشد که در آن علامت مربوطه به شخص دیگری واگذار می گردد .
- استعلام از اداره ثبت علامت برای تایید سابقه ثبت علامت تجاری مورد نظر.
- نقل و انتقال در دفترخانه